ثبت نام لاتاری 2022 امریکا

دسته بندی: ویزا و سفارت

2020/11/09


یکی از سوالاتی که خیلی زیاد برای دانشجوهای متقاضی ویزای تحصیلی امریکا پیش میاد، اینه که آیا ثبت نام من در لاتاری گرفتن ویزای F1 امریکا رو دچار مشکل می کنه و ریسک گرفتن ویزای تحصیلی امریکا رو کم می کنه؟

خب در جواب به این سوال باید بگیم که اصولا بله، حالا چرا؟ چرا توصیه میشه که اگه قصد اپلای امریکا رو داریم، برای لاتاری ثبت نام نکنیم؟

فرض کنید شما آفیسر سفارت امریکا هستید؛ وظیفه شما به عنوان آفیسر سفارت اینه که به دانشجوهای واجد شرایط، ویزای تحصیلی غیرمهاجرتی بدید. یکی از سوالاتی که شما به عنوان آفیسر سفارت امریکا از دانشجو می پرسید اینه که هدف دانشجو از درس خوندن در امریکا چیه؟ آیا بعد از اتمام تحصیل قراره برگرده کشور خودش یا اینکه قراره اقامت بگیره و در امریکا زندگی کنه؟ طبیعتا آفیسر به دنبال اثبات این موضوعه که آیا دلیلی وجود داره که دانشجو بعد از اتمام تحصیل، از امریکا خارج بشه؟ جوابی که آفیسر رو توجیه می کنه که به دانشجو ویزای تحصیلی بده، اینه که دانشجو بگه نه! من نمیخوام بعد از اتمام تحصیل در امریکا بمونم و میخوام برگردم به کشور خودم، پس دانشجو باید به طریقی این ادعاش رو ثابت کنه، اگه یه وقتی آفیسر متوجه این موضوع بشه که دانشجو قبلا برای لاتاری ثبتنام کرده، دیگه شاید نشه خیلی خوب آفیسر رو قانع کرد و باعث میشه آفیسر به درستی قصد دانشجو شک کنه!

چرا؟ واضحه. چون ثبت نام برای لاتاری امریکا، نشون میده که فرد تمایل داره بعد تحصیلش تو امریکا بمونه و درواقع قصدی برای برگشت به کشور خودش رو نداره.

پس یادتون نره که برای گرفتن ویزای تحصیلی، تا جایی که میشه باید اثبات کنید که هیچ میلی به گرفتن اقامت دائم در امریکا ندارید در غیر اینصورت به احتمال بالا، درخواست ویزای شما ریجکت میشه. شرکت و ثبت نام در لاتاری ممکنه این دید رو به آفیسر سفارت امریکا بده که شما میخواید از طریق درس و ویزای تحصیلی راهی برای گرفتن اقامت در امریکا پیدا کنید و قصد برگشت ندارید.

در این موضوع که آیا سفارت و کنسولگری به لیست افرادی که برای لاتاری ثبت نام کرده اند، دسترسی دارند یا نه، اختلاف نظر زیادی وجود داره اما اگه واقعا قصد جدی اپلای برای امریکا رو دارید، عقل حکم می کنه که به هیچ وجه برای لاتاری ثبت نام نکنید. وجود داشتن افرادی که هم قبل از گرفتن ویزای دانشجویی و هم بعد از اون در لاتاری شرکت کردند و مشکلی هم نداشتن، اما به هرحال اگر قصدتون واقعا برای اپلای تحصیلی جدیه، محتاط باشید.

هیچ وقت هیچ دانشجویی رو بخاطر شرکت در لاتاری ریجکت نمی کنند اما این موضوع می تونه بهونه خوبی برای ریجکت کردن باشه. طبیعتا اگه شما یک دانشگاه با رنک خیلی بالا پذیرفته بشید، احتمال اینکه بتونید ویزای دانشجویی بگیرید زیاده، اما اگه از دانشگاه های رنک خیلی پایین پذیرش بگیرید، آفیسر متوجه میشه که احتمال خیلی زیاد قصد شما از اپلای تحصیلی، گرفتن اقامت دائم امریکاست و میتونن خیلی راحت شرکت در لاتاری رو بهونه ای برای ریجکت کردن درخواست ویزای شما بدونن.

 

ثبتنام-لاتاری-2022-امریکا|اپلای-پلاس

 

سوالات متداول

 

من قبلا برای لاتاری ثبت نام کرده بودم، با این اوصاف آیا من دیگه برای گرفتن ویزای تحصیلی شانسی ندارم؟

ثبت نام در لاتاری، شانس شما برای گرفتن ویزای تحصیلی رو از بین نمیبره، بلکه شانستون رو کم می کنه! پس حتما شانستون رو امتحان کنید و برای ویزا درخواست بدید.

 

من قبلا برای لاتاری ثبت نام کرده بودم، پس یعنی دیگه به پذیرش دانشگاه های امریکا فکر نکنم؟

همونطور که بالاتر توضیح دادیم، ثبت نام برای لاتاری شانس شما برای گرفتن ویزای تحصیلی رو کاهش میده اما هیچ تاثیری در گرفتن پذیرش از دانشگاه های امریکا نداره.

 

من برای لاتاری امریکا ثبت نام کردم، آیا برای گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا دچار مشکل میشم؟

شرکت در لاتاری امریکا، اثر بدی روی شانس شما برای ویزای تحصیلی استرالیا نداره، با اینحال برای ویزای تحصیلی کانادا محتاط عمل کنید.

 

آیا این امکان وجود داره که من بعد از گرفتن ویزای تحصیلی امریکا، و رفتن به کشور امریکا، برای لاتاری ثبت نام کنم؟

بله امکانش هست، اما اگه قصد دارید در حین تحصیل به ایران برگردید و دوباره ویزا بگیرید و به امریکا برید، ممکنه دچار مشکل بشید، در هر صورت، هر عملی که نشون بده شما خواستار اقامت در امریکا هستید برای گرفتن ویزای دانشجویی مشکل ایجاد میکنه.

 

 


دیدگاه کاربران